Дата розміщення: 26.04.2019

Річний звіт за 2018 рік

IX. Опис бізнесу

Зміни в організаційній структурі відповідно до попередніх звітних періодів У вiдповiдностi з попереднiм звiтним перiодом змiн в органiзацiйнiй структурi Товариства не вiдбувалось. 1. Загальнi збори акцiонерiв 2. Виконавчий орган Товариства - директор 3. Наглядова рада Товариства 4. Апарат управлiння товариства 5. Виробничi цехи: - гiрничий цех, - РМЦ (розсiючо-миючий комплекс), - транспортний цех. Апарат управлiння та усi виробничi цехи розташованi за мiсцезнаходженням Товариства: 90625, Закарпатська обл., Рахiвський р-н, с.Дiлове, вул.Довбуша , 34. Дочiрнiх пiдприємств, фiлiй, представництв та iнших вiдокремлених структурних пiдроздiлiв ПРАТ не має.
Cередньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу (осіб), середня чисельність позаштатних працівників та осіб, які працюють за сумісництвом (осіб), чисельність працівників, які працюють на умовах неповного робочого часу (дня, тижня) (осіб), фонду оплати праці. Крім того, зазначаються факти зміни розміру фонду оплати праці, його збільшення або зменшення відносно попереднього року. Зазначається кадрова програма емітента, спрямована на забезпечення рівня кваліфікації її працівників операційним потребам емітента Середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу (осіб): 20 осіб Середня чисельність позаштатних працівників та осіб, які працюють за сумісництвом (осіб): 1 Чисельність працівників, які працюють на умовах неповного робочого часу (дня, тижня) (осіб): 1 Фонду оплати праці: 936,1тис. грн.. Факти зміни розміру фонду оплати праці, його збільшення або зменшення відносно попереднього року: фонд оплати праці у звітному році збільшився на 226 тис. грн., це пов'язано з збільшенням заробітної платні робітників. Зазначається кадрова програма емітента, спрямована на забезпечення рівня кваліфікації її працівників операційним потребам емітента- рівень кваліфікації працівників відповідає операційним потребам емітента;
Належність емітента до будь-яких об'єднань підприємств, найменування та місцезнаходження об'єднання, зазначаються опис діяльності об'єднання, функції та термін участі емітента у відповідному об'єднанні, позиції емітента в структурі об'єднання Емітент до жодних об'єднань підприємств не належить.
Спільна діяльність, яку емітент проводить з іншими організаціями, підприємствами, установами, при цьому вказуються сума вкладів, мета вкладів (отримання прибутку, інші цілі) та отриманий фінансовий результат за звітний рік по кожному виду спільної діяльності Товариство не проводить спільну діяльнсть з іншими організаціями, підприємствами, установами.
Будь-які пропозиції щодо реорганізації з боку третіх осіб, що мали місце протягом звітного періоду, умови та результати цих пропозицій Пропозицiї щодо реорганiзацiї Товариства з боку третiх осiб протягом звітного періоду не надходили.
Опис обраної облікової політики (метод нарахування амортизації, метод оцінки вартості запасів, метод обліку та оцінки вартості фінансових інвестицій тощо) Бухгалтерський облiк на Товариствi здiйснюється згiдно iз Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 №996-XIV i Національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку України (НП(С)БО). Згiдно з наказом "Про органiзацiю бухгалтерського облiку й облiкову полiтику на пiдприємствi застосовуються наступнi принципи: І. Організація бухгалтерського обліку 1.Відповідальність за організацію бухгалтерського обліку на підприємстві, забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності на підставі ст..8 Закону №996 покласти на керівника підприємства. 2 Для забезпечення ведення бухгалтерського обліку на підприємстві і на виконання пункту 4 статті 8 Закону "Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні" (далі - Закон про бухгалтерський облік), встановити з 1 січня 2011 року у ВАТ "МК "Трибушани" такі засади організації бухгалтерського обліку: 2.1. Бухгалтерський облік здійснюється бухгалтерією підприємства, яку очолює головний бухгалтер. 2.2. Кількісний та якісний склад бухгалтерії визначається штатним розписом і затверджується окремим наказом керівника підприємства. 3. Права й обов'язки головного бухгалтера та всіх посадових осіб бухгалтерії визначаються Законом про бухгалтерський облік, цим наказом та затвердженими посадовими інструкціями. 3.1. Відповідно до пункту 7 статті 8 Закону про бухгалтерський облік головний бухгалтер підприємства: 3.1.1. забезпечує дотримання на підприємстві встановлених єдиних методологічних засад бухгалтерського обліку, складання й подання у встановлені строки фінансової звітності; 3.1.2. організовує контроль за відображенням на рахунках бухгалтерського обліку всіх господарських операцій; 3.1.3. бере участь в оформленні матеріалів, пов'язаних із недостачами та відшкодуванням втрат від недостач, крадіжок і псування цінностей підприємства. 3.2. Розпорядження головного бухгалтера, які стосуються становлення та ведення бухгалтерського обліку на підприємстві, є обов'язковими для виконання усіма структурними підрозділами й усіма працівниками підприємства. 3.3. Головний бухгалтер несе особисту відповідальність перед керівником підприємства, призначеним на відповідну посаду його власником(ами), згідно з переліком питань, наведених у пункті 2.1 цього наказу. 3.3.1. За відсутності головного бухгалтера вищезазначені (див. п. 2.1 цього наказу) обов'язки та відповідальність покладаються на його першого заступника. 3.3.2. Відповідальність інших працівників бухгалтерії регулюється посадовими інструкціями, які затверджуються керівником підприємства. 3.4 Затвердити поріг істотності для окремих господарських операцій: - з обліку об'єктів, які належать до активів, зобов'язань і власного капіталу - 10 % загальної суми відповідно всіх активів, зобов'язань і власного капіталу. - Визначення окремих видів доходів і витрат, та відображення результатів переоцінки, зменшення корисності об'єктів обліку - 1 тис. грн. 3.5 Обов'язки ведення податкового обліку покласти на головного бухгалтера. 3.6 Визначити тривалість операційного циклу 1 рік. II. Ведення бухгалтерського обліку 1. Бухгалтерський облік на підприємстві здійснювати із застосуванням комп'ютерної бухгалтерської програми "Акцент 7.0". Відповідальність за відповідність реєстрів обліку, порядку й способу реєстрації та узагальнення інформації, передбачених цією комп'ютерною програмою, вимогам законодавства, покладається на головного бухгалтера підприємства. 2. Затвердити перелік первинних документів, які застосовуються підприємством у практичній діяльності й офіційно затверджені відповідними державними органами, у додатку 2 до цього наказу. 3. Затвердити форми первинних облікових документів (зведених первинних документів), які застосовуються підприємством у практичній діяльності, але не затверджені відповідними державними органами, у додатку 3 до цього наказу. 4. Надати право підпису довіреностей на отримання товарно-матеріальних цінностей, укладання угод директору підприємства. 5. Згідно з пунктом 1.3 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 р. N 88, всі первинні документи, облікові реєстри, фінансова, статистична та інша звітність складаються українською мовою. Документи, що є підставою для записів у бухгалтерському обліку і складені іноземною мовою, повинні мати узгоджений автентичний переклад українською мовою відповідно до вимог статті 11 Закону України "Про мови в Українській РСР"*. 6. Установити місце зберігання (архів підприємства) первинних документів та реєстрів бухгалтерського обліку, виготовлених як на паперових, так і на магнітних носіях інформації (дискети, компакт-диски). Строки зберігання встановлюються відповідно до законодавства. 7. Затвердити розроблений на підставі Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств та робочий план рахунків із використанням рахунків першого, другого та третього порядків. Для узагальнення інформації про затрати підприємства застосувати бухгалтерські рахунки 9 класу. 8. З метою забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку й звітності проводити інвентаризацію активів та зобов'язань відповідно до статті 10 Закону про бухгалтерський облік та інших нормативних документів. 8.1. Інвентаризація активів і зобов'язань, під час якої перевіряються їх наявність, документальне підтвердження і стан та дається оцінка, визначається ефективність застосування окремих принципів, методів і процедур бухгалтерського обліку і розробляються пропозиції щодо зміни окремих параметрів облікової політики на наступний звітний період (рік), проводиться перед складанням річної фінансової звітності підприємства у період з 15 листопада до 30 грудня. Точний час і порядок її проведення, відповідальні особи визначаються керівником підприємства окремим письмовим розпорядженням (наказом). 8.2. У всіх інших випадках об'єкти й періодичність проведення інвентаризації визначаються керівником підприємства на підставі чинного законодавства у міру необхідності. 8.3. Для проведення інвентаризаційної роботи (планових та позапланових інвентаризацій активів та зобов'язань, списання основних засобів, малоцінних, інших матеріальних цінностей тощо) затвердити постійно діючу інвентаризаційну комісію. 8.3.1. Права й обов'язки та завдання, які покладаються на членів постійно діючої інвентаризаційної комісії, визначені Інструкцією N 69. 8.3.2. Додатково до завдань, обумовлених Інструкцією N 69, на постійно діючу інвентаризаційну комісію покладаються завдання з визначення ефективності застосовуваних на підприємстві принципів, методів і процедур облікової політики; з проведення робіт щодо оцінки активів та зобов'язань; з розробки та затвердження пропозицій щодо їх зміни на наступний звітний рік, проведення внутрішнього контролю на підприємстві. 8.4. Інвентаризація каси підприємства проводиться не рідше одного разу на квартал. III. Принципи і методи відображення у бухгалтерському обліку окремих активів і господарських операцій 1. Основні засоби Відповідно до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 "Основні засоби" підприємством обрано прямолінійний метод нарахування амортизації основних засобів Вартісну ознаку предметів, що належать до малоцінних необоротних матеріальних активів, встановлено у сумі до 1 000 грн. Амортизацію за МНМА нараховувати у першому місяці використання об'єкта в розмірі 50 відсотків його вартості, яка амортизується, та решти 50 відсотків вартості, яка амортизується, у місяці їх вилучення з активів (списання з балансу) унаслідок невідповідності критеріям визнання активом. Основні засоби у бухгалтерському обліку класифікувати за групами відповідно до сг.5 П(С)БО 7 "Основні засоби" та мають наступні терміни використання (якщо інше не визначено інвентаризаційною комісією на час визнання об'єкту активом): o група "Будівлі, споруди, передавальні пристрої": виробничі будівлі, адміністративна будівля, складські приміщення - 50 років; лінії електропередач, резервуар для газу, інші передавальні пристрої - 25 років, під'їзна автодорога, бункери, інші споруди-15 років. o група "Машини й обладнання": виробничі машини, верстати, тощо - 15 років, технологічні лінії - 25 років; офісне обладнання, комп'ютерна техніка, тощо-5 років. o група "Транспортні засоби": легковий, вантажний, спеціалізований автотранспорт-15 років; o група "Інструменти, вироби, інвентар": офісні меблі, інвентар цехів-5 років; o група "Інші основні засоби":, інші об'єкти, не віднесені до інших груп основних засобів-12 років. Одиницею бухгалтерського обліку основних засобів вважати об'єкт основних засобів. Первісна вартість основних засобів збільшується на суму витрат, пов'язаних із поліпшенням об'єкта (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що веде до збільшення майбутніх економічних вигод, первісно очікуваних від використання об'єкта. При нарахуванні амортизації МНМА та бібліотечних фондів застосовувати метод нарахування 50 % амортизованої вартості в першому місяці використання об'єкта і решти 50 % амортизованої вартості - у місяці їх виключення з активів (списання з балансу). 2. Нематеріальні активи Відповідно до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 8 "Нематеріальні активи" підприємством обрано прямолінійний метод нарахування амортизації нематеріальних активів. При цьому ліквідаційну вартість прирівнюємо до нуля. Одиницею бухгалтерського обліку нематеріальних активів вважати об'єкт. Первісну вартість нематеріальних активів визначати з урахуванням п.9, 12-15 П(С)БО 8. Амортизацію нематеріальних активів здійснювати прямолінійним методом, термін корисного використання встановлювати за кожним об'єктом нематеріальних активів 3. Запаси Первинна вартість запасів визначається відповідно до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 9 "Запаси". При відпуску запасів у виробництво, з виробництва, продажу та іншому вибутті оцінка їх здійснюється за методом собівартості перших за часом надходження запасів (ФІФО)/ Транспортно - заготівельні витрати, пов'язані з придбанням запасів, відносити на вартість тих запасів, у зв'язку з придбанням яких ці витрати понесені. Організувати аналітичний облік руху товарно-матеріальних цінностей таким чином за підрозділами: - у бухгалтерії - у кількісно-сумовому вимірі; - на складах - у кількісному вираженні. Матеріальні активи з терміном корисного використання менше одного року, та 1 тис. облікувати як малоцінні швидкозношувані предмети (МШП). Вартість малоцінних та швидкозношуваних предметів, що передані в експлуатацію, списується з балансу з подальшою організацією оперативного кількісного обліку таких предметів за місцями експлуатації відповідальними особами протягом строку їх фактичного використання. 4. Дебіторська заборгованість Дебіторську заборгованість визнавати активом у випадку, якщо існує упевненість в отриманих економічних вигод при її погашенні. У балансі підприємства дебіторську заборгованість за товари, продукцію, роботи, та іншу поточну дебіторську заборгованість відображати за чистою реалізаційною вартістю, яка визначається як різниця між сумою дебіторської заборгованості та сумою резерву сумнівних боргів. Величину резерву сумнівних боргів визначати виходячи із платоспроможності окремих дебіторів. 5. Резерви майбутніх витрат і платежів* Створення забезпечень для відшкодування наступних (майбутніх) витрат і платежів не відбувається. 6. Зобов'язання Згідно з Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 11 "Зобов'язання" зобов'язання визнається, якщо його оцінка може бути достовірно визначена та існує ймовірність зменшення економічних вигод у майбутньому унаслідок його погашення. Довгострокові зобов'язання, на які нараховуються відсотки, відображаються за їх теперішньою вартістю з урахуванням умов та виду зобов'язання. Поточні зобов'язання відображаються за сумою погашення. 7. Дохід Дохід визнається і оцінюється згідно з вимогами Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 15 "Дохід". До складу доходів майбутніх періодів включаються суми доходів, нарахованих протягом поточного періоду, які будуть визначені у наступних звітних періодах. 8. Витрати Згідно з Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 16 "Витрати" витрати відображаються у балансі одночасно із зменшенням активів або збільшенням зобов'язань, а у Звіті про фінансові результати - одночасно з доходами, для отримання яких вони понесені. До виробничої собівартості продукції включати: - прямі витрати; - загальновиробничі витрати*. Затвердити попередільний метод калькулювання виробничої собівартості продукції. Продукція передається із переділу у переділ по фактичній виробничій собівартості. Для калькулювання продукції в умовах одночасного виробництва декількох видів виробів на одному переділі застосовується спосіб пропорційного розподілу витрат за допомогою коефіцієнтів розподілу. Коефіцієнт розподілу витрат, визначений виходячи із сукупних споживчих властивостей, встановлюються пропорційно діючим цінам на дані види продукції. Затвердити перелік і склад статей калькулювання виробничої собівартості продукції: o вартість сировини та основних матеріалів, що утворюють основу вироблюваної продукції, купівельних напівфабрикатів та комплектуючих виробів, допоміжних та інших матеріалів,які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об'єкта витрат; o оплата праці основних робітників, відрахування до соціальних фондів обов'язкового страхування; o амортизація виробничого обладнання; o змінні загально виробничі витрати; o розподілені постійні загально виробничі витрати; Змінні загальновиробничі витрати розподіляються на кожний об'єкт витрат на базі нормального обсягу виробництва(середній обсяг за останні 4 роки) виходячи з фактичної потужності звітного періоду. Затвердити перелік змінних загальновиробничих витрат: o витрати на ПММ, необхідні для утримання й експлуатації машин та обладнання в робочому стані. o розподілені витрати на проведення буро - взривних робіт Постійні загальновиробничі витрати розподіляються на кожний об'єкт витрат з використанням бази розподілення - обсягу виробництва при нормальній потужності (середньому обсягу виробництва за останні 4 роки) . Встановити нормальну потужність 1147 т щебеню на місяць (згідно Додатку1). При цьому постійні загальновиробничі витрати на 1т. у 2011 році становитимуть 102,29грн. та індексуються щомісяця на індекс інфляції. Затвердити перелік постійних загально - виробничих витрат (рахунок 91): o Витрати на управління виробництвом (оплата праці апарату управління цехами, дільницями тощо; відрахування на соціальні заходи й медичне страхування апарату управління цехами, дільницями; витрати на оплату службових відряджень персоналу цехів, дільниць тощо). o Амортизація основних засобів загально виробничого (цехового, дільничного, лінійного) призначення. o Амортизація нематеріальних активів загально виробничого (цехового, дільничного, лінійного) призначення. o Витрати на утримання, експлуатацію та ремонт, страхування, операційну оренду основних засобів, інших необоротних активів загально виробничого призначення. o Витрати на вдосконалення технології й організації виробництва (оплата праці та відрахування на соціальні заходи працівників, зайнятих удосконаленням технології й організації виробництва, поліпшення якості продукції, підвищенням її надійності, довговічності, інших експлуатаційних характеристик у виробничому процесі;витрати матеріалів, купівельних комплектуючих виробів і напівфабрикатів, оплата послуг сторонніх організацій тощо). o Витрати на опалення, освітлення. Водопостачання, водовідведення та інше утримання виробничих приміщень. o Витрати на обслуговування виробничого процесу (оплата праці загально виробничого персоналу, відрахування на соціальні заходи, медичне страхування робітників та апарату управління виробництвом; витрати на здійснення технологічного контролю за виробничими процесами та якістю продукції, робіт, послуг). o Витрати на охорону праці, техніку безпеки і охорону навколишнього середовища. o Податки, збори та обов'язкові виплати, нарахування та сплата яких пов'язані із здійсненням виробництва продукції. o Інші витрати (внутрішньозаводське переміщення матеріалів, деталей, напівфабрикатів, інструментів зі складів до цехів і готової продукції на склади; нестачі і витрати від псування матеріальних цінностей у цехах; оплата простоїв тощо). До собівартості реалізованої продукції включаються: - виробнича собівартість продукції, яка була реалізована у звітному періоді; - нерозподілені постійні загальновиробничі витрати; - наднормативні виробничі витрати. Витрати, пов'язані з операційною діяльністю, які не включаються до собівартості реалізованої продукції (адміністративні витрати, витрати на збут тощо), кваліфікуються відповідно до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 "Витрати". Вказані витрати вважаються витратами періоду і відображаються у Звіті про фінансові результати. До складу витрат майбутніх періодів включаються витрати, які здійснені у звітному періоді, але підлягають віднесенню до витрат майбутніх звітних періодах. До таких витрат відносяться: " послуги щодо БВР " підписка на періодичні видання " тощо. IV. Фінансові інвестиції Фінансові інвестиції на дату балансу облікувати відповідно до груп: o фінансові інвестиції в дочірні, асоційовані та спільні підприємства відображаються за методом участі в капіталі o інвестиції, придбані для подальшого продажу або їх повного погашення, - за методом амортизованої вартості. Свідченням суттєвого впливу - повноваження брати участь у прийнятті рішень з фінансової, господарської та комерційної політики об'єкта інвестування без здійснення контролю цієї політики., зокрема, є: 1) володіння двадцятьма або більше відсотками акцій (статутного капіталу) підприємства; 2) представництво в раді директорів або аналогічному керівному органі підприємства; 3) участь у прийнятті рішень. V. Виправлення помилок і зміни у фінансових звітах Згідно з Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 6 "Виправлення помилок і зміни у фінансових звітах" виправлення помилок, допущених при складанні фінансових звітів у попередніх періодах, здійснюється шляхом коригування сальдо нерозподіленого прибутку на початок звітного року. Виправлення помилок, які відносяться до попередніх періодів, передбачає повторне відображення відповідної порівняльної інформації у фінансовій звітності. Облікова політика може змінюватися, тільки якщо змінюються статутні вимоги, вимоги органу, який затверджує положення (стандарти) бухгалтерського обліку, або якщо зміни забезпечать достовірне відображення подій чи операцій у фінансовій звітності підприємства.
Основні види продукції або послуг, що їх виробляє чи надає емітент, за рахунок продажу яких емітент отримав 10 або більше відсотків доходу за звітний рік, у тому числі обсяги виробництва (у натуральному та грошовому виразі), середньореалізаційні ціни, суму виручки, окремо надається інформація про загальну суму експорту, а також частку експорту в загальному обсязі продажів, перспективність виробництва окремих товарів, виконання робіт та надання послуг; залежність від сезонних змін; про основні ринки збуту та основних клієнтів; основні ризики в діяльності емітента, заходи емітента щодо зменшення ризиків, захисту своєї діяльності та розширення виробництва та ринків збуту; про канали збуту й методи продажу, які використовує емітент; про джерела сировини, їх доступність та динаміку цін; інформацію про особливості стану розвитку галузі виробництва, в якій здійснює діяльність емітент, рівень впровадження нових технологій, нових товарів, його становище на ринку; інформацію про конкуренцію в галузі, про особливості продукції (послуг) емітента; перспективні плани розвитку емітента; кількість постачальників за основними видами сировини та матеріалів, що займають більше 10 відсотків у загальному обсязі постачання, у разі якщо емітент здійснює свою діяльність у декількох країнах, необхідно зазначити ті країни, у яких емітентом отримано 10 або більше відсотків від загальної суми доходів за звітний рік; Мармуровий кар'єр "Трибушани" займається виробництвом мармурової крихти наступних типів: - декоративна Мармурова крихта та щебінь - Дрібнофракційні Мармурові наповнювачі. Згідно такої класифікації ми можемо визначити ринки збуту для кожного з типів продукції. 1) Декоративна мармурова крихта та щебінь - Наповнювачі Для промислових підлог - Ландшафтний дизайн - вироби з мармуру Облицювальні матеріали (грубозернисті штукатурки і плити) 2) дрібнофракційні мармурові наповнювачі. - Наповнювачі для сухих будівельних сумішей - Наповнювачі для лако-фарбових виробів - Наповнювачі для полімерних підлог - виробництво керамічних виробів - виробництво електродної продукції. Основними клієнтами є: - Приватні забудовники - Будівельні компанії - продавці Будівельних матеріалів і бази будматеріалів. - Виробники виробів з мармуру - виробники штукатурок - Виробники лако-фарбових виробів - Виробники керамічних виробів - Виробники електродів Конкуренцію в цій галузі можна охарактеризувати як високу. Причиною цього є боротьба всередині ринку не тільки серед виробників мармурового щебеню, а й інших натуральних і штучних каменів, таких як туф, граніт, доломіт, вапняк. До основних ризиків можна віднести: - неплатоспроможність контрагентів - падіння купівельної спроможності населення Канали збуту можна розділити на 2 типу: - Прямі продажу 70% - Дилерська мережа 30% Розширення ринків збуту відбувається шляхом збільшення географії продажів і дилерської мережі. Також залучення нових клієнтів за допомогою просування сайту компанії, розміщення реклами на біг-бордах, реклами в інтернеті та спеціалізованих друкованих виданнях. Головною і найважливішою особливістю продукції "МК"Трибушани" є унікальний кремовий колір мармуру. Також до особливостей продукції можна віднести виняткову точність фракцій, чистоту і повну відсутність домішок. Основні закупки сировини та матеріалів для виробництва підприємство здійснює на теріторії України. Основними видами матеріалів, які закупає підприємство, є дизпаливо, бензин, масла, постачальниками яких у 2018 році були ПП "ЛІЩИНА", ТОВ "ДС-АВТОСЕРВІС"; електроенергія - ЗАКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО"/Рахівський РЕМ ; запчастини; тара; тощо. В зв'язку з тим, що дія ліцензії на видобування в листопаді 2017 року було тимчасово призупинено, то у 2018 році підприємство видобуток не провадило, а лише займалася глибокою переробкою залишків продукції на складах та її реалізацією.
Основні придбання або відчуження активів за останні п'ять років. Якщо підприємство планує будь-які значні інвестиції або придбання, пов'язані з його господарською діяльністю, їх необхідно описати, включаючи суттєві умови придбання або інвестиції, їх вартість і спосіб фінансування За період з 2011 року по дійсний час значного відчуження активів не відбувалось, крім реалізації списаних та виведених з виробництва основних засобів. Інвестування основних засобів та засобів виробництва відбувається за рахунок власних коштів підприємства. За останні 5 років відбулася модернізація та оновлення основних засобів та НМА: (тис.грн) Наймменування 2014р 2015р 2016р 2017р 2018р Будівлі та споруди 95,8 69,6 22 63 3 Обладнання 35,3 85,6 438 517 281 Трансопортні засоби 228 53 Інші ОЗ 10 2 МНМА 9,4 47,9 4 17 1 НМА (не введені в есксплуатацію) 171 40 В 2018 році була анульована ліцензія на видобування мармуру пр. Довгорунському родовищу. - списання з 154 рахунку 47,5 т.грн. Товариство не планує будь-які значні інвестиції або придбання, пов'язані з його господарською діяльністю.
Інформація про основні засоби емітента, включаючи об'єкти оренди та будь-які значні правочини емітента щодо них; виробничі потужності та ступінь використання обладнання; спосіб утримання активів, місцезнаходження основних засобів. Крім того, необхідно описати екологічні питання, що можуть позначитися на використанні активів підприємства, плани капітального будівництва, розширення або удосконалення основних засобів, характер та причини таких планів, суми видатків, в тому числі вже зроблених, опис методу фінансування, прогнозні дати початку та закінчення діяльності та очікуване зростання виробничих потужностей після її завершення Одиницею облiку основних засобiв є об'єкт основних засобiв. Придбанi (створенi) основнi засоби зараховуються на баланс товариства за первiсною вартiстю. Основнi засоби вiдображенi в облiку за фактичними витратами на їх придбання, доставку, установку, спорудження i виготовлення. Фактично на товариствi використовується прямолiнiйний метод нарахування амортизацiї основних фондiв. Основнi засоби розташованi за мiсцезнаходженням Товариства: 90625, Закарпатська обл., Рахiвський район, с.Дiлове, вул.Довбуша, 34. Поточнi та капiтальнi ремонти робляться своєчасно. Виробничi потужностi використовуються не в повному обсязi, так, виробництво "традицiйної" продукцiї трохи зменшилось порiвняно з милулим роком, оскiльки виробництво "нової" продукцiї є бiльш конкурентним. В свою чергу, "нова" продукцiя тiльки виходить на ринок, ПРАТ визначає можливостi ринку. Ступiнь використання обладнання становить близько 80%. Амортизацiя малоцiнних необоротних активiв, у вiдповiдностi до облiкової полiтики товариства, нараховується у розмiрi 100 % у першому мiсяцi використання об'єктiв. Основнi засоби у бухгалтерському облiку класифiкувати за групами вiдповiдно до сг.5 П(С)БО 7 "Основнi засоби" та мають наступнi термiни використання (якщо iнше не визначено iнвентаризацiйною комiсiєю на час визнання об'єкту активом): - група "Будiвлi, споруди, передавальнi пристрої": виробничi будiвлi, адмiнiстративна будiвля, складськi примiщення - 50 рокiв; - лiнiї електропередач, резервуар для газу, iншi передавальнi пристрої - 25 рокiв, - пiд'їзна автодорога, бункери, iншi споруди-15 рокiв. - група "Машини й обладнання": виробничi машини, верстати, тощо - 15 рокiв, - технологiчнi лiнiї - 25 рокiв; - офiсне обладнання, комп'ютерна технiка, тощо-5 рокiв. - група "Транспортнi засоби": легковий, вантажний, спецiалiзований автотранспорт-15 рокiв; - група "Iнструменти, вироби, iнвентар": офiснi меблi, iнвентар цехiв-5 рокiв; - група "Iншi основнi засоби":, iншi об'єкти, не вiднесенi до iнших груп основних засобiв-12 рокiв. Одиницею бухгалтерського облiку основних засобiв вважати об'єкт основних засобiв. Протягом 2018 року нараховано амортизацiї основних засобiв у сумi 1082 тис.грн. Загальна сума накопиченої амортизацiї на кiнець року становить 83977 тис.грн. Ступiнь зносу основних засобiв на 31 грудня 2018 року становить: - будiвлi та споруди - 59,5%; - машини та обладнання - 70,8%; - транспортнi засоби - 91,9%; - iншi - 52,1%. Загальний ступiнь використання основних засобiв на 31 грудня 2018 року становить: - будiвлi та споруди - 60%; - машини та обладнання - 32%; - транспортнi засоби - 45%; - iншi - 55%. Протягом року у складi основних засобiв вiдбулись наступнi змiни: - надiйшло основних засобiв загальною вартiстю 282 тис.грн., у т.ч.: будинки, споруди та передавальнi пристрої - 3 тис.грн., машини та обладнання - 278 тис.грн., інші основні засоби - 1 тис.грн.; - вибуло за рік основних засобiв: за первісною (переоціненою вартістю) - 2 тис.грн., в сумі зносу - 2 тис.грн.; - втрати від зменшення корисності - 19 тис.грн. Станом на 31.12.2018 року здійснена переоцінка основних засобів, а саме: переоцінка первісної вартості склала 51961 тис.грн., переоцінка зносу склала 34108 тис.грн. Таким чином, з урахуванням змiн у складi основних засобiв, переоцінки та нарахованої за звiтний перiод амортизацiї, станом на 31 грудня 2018 року залишкова вартiсть основних засобiв становить 34083 тис.грн. Станом на 31.12.2018р. iснує обмеження щодо використання основних засобiв: вартiсть оформлених у заставу основних засобів - 114735 тис.грн. Знос основних засобів, щодо яких існують обмеження права власності склав 81763 тис.грн.
Проблеми, які впливають на діяльність емітента; ступінь залежності від законодавчих або економічних обмежень Основними проблемами, що впливають на дiяльнiсть ПРАТ, є: - політичні (нестабільність законодавчої бази в Україні); - фінансово-економічні (нестабільність митного та податкового законодавства, зростання курсу основних валют, цін на матеріальні і енергетичні ресурси); - соціальні (збільшення тарифів на житлово-комунальні послуги та енергоносії).
Опис обраної політики щодо фінансування діяльності емітента, достатність робочого капіталу для поточних потреб, можливі шляхи покращення ліквідності за оцінками фахівців емітента Політика підприємства, щодо фінансування діяльності направлена на поліпшення основних показників фінансового стану, забезпечення власними обіговими коштами та їх збереження. Робота, що проводилась була направлена на: - поліпшення платіжної спроможності підприємства; - недопущення понаднормативних залишків товарно-матеріальних цінностей; - постійний контроль за станом дебіторської та кредиторської заборгованості; - недопущення простроченої заборгованості. Забезпечення власними обіговими коштами на підприємстві здійснюється за рахунок коштів, які надійшли від реалізації продукції власного виробництва Кредити банку на протязі 2018р. підприємством не залучались Заборгованості по заробітній платі та до бюджету станом на 31.12.2018 р. немає. Основними напрямками покращення роботи підприємства є зменшення дебіторської заборгованості, збільшення обсягів виробництва та реалізації продукції та більш ефективне використання обігових коштів.
Вартість укладених, але ще не виконаних договорів (контрактів) на кінець звітного періоду (загальний підсумок) та очікувані прибутки від виконання цих договорів Станом на 31 грудня 2018 року товариство не має укладених, але не виконаних договорів (контрактів).
Стратегія подальшої діяльності емітента щонайменше на рік (щодо розширення виробництва, реконструкції, поліпшення фінансового стану, опис істотних факторів, які можуть вплинути на діяльність емітента в майбутньому) Планом виробництва промислової продукції на 2019 рік передбачається виготовити товарної продукції 10,0 тис.тон на суму 8200 тис.грн. (в цінах на 01.01.2019 року. Обсяг видобутку при цьому складає 11,2 тис.тон сировини. Обсяг реалізації запланован на рівні 9,8 тис.тон на суму 8036 тис.грн. Значна увага буде приділятися підвищенню якості виготовленої продукції, оптимізації виробничих процесів
Опис політики емітента щодо досліджень та розробок, вказати суму витрат на дослідження та розробку за звітний рік Товариством не ведеться полiтика щодо дослiджень та розробок.
Інша інформацію, яка може бути істотною для оцінки інвестором фінансового стану та результатів діяльності емітента, у тому числі, за наявності, інформація про результати та аналіз господарювання емітента за останні три роки у формі аналітичної довідки в довільній формі Ключові показники діяльності Товариства за останнi три роки: 2016р. 2017р. 2018р. Дохiд (виручка) вiд реалiзацiї продукцiї,тис. грн. 3967 4562 3079 Чистий прибуток (збиток), тис. грн. (210) 6 (927) У 2018 роцi в порiвняннi з попереднiм роком Товариство отримало збиток в сумі 927 тис.грн. У 2018 роцi в порiвняннi з 2017 роком дохiд (виручка) вiд реалiзацiї продукцiї зменшився на 1483 тис. На результат дiяльностi Товариства негативно впливають слідуючі основні фактори: політичні (нестабільність законодавчої бази в Україні); фінансово-економічні (нестабільність митного та податкового законодавства, зростання курсу основних валют, цін на матеріальні і енергетичні ресурси); соціальні (збільшення тарифів на житлово-комунальні послуги та енергоносії,); бюрократичні (несвоєчасне рішення питань з різними дозвільними структурами); .державна корупція.